We can't find the internet
Attempting to reconnect
Something went wrong!
Hang in there while we get back on track
Energías renovables
La empresa eólica que explota el monte Acibal sigue trabajando pese a la paralización decretada por el TSXG
El colectivo Amil Sen Eólicos ha denunciado esta semana que, desde que el Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) decretó en un auto la paralización cautelar de las obras para la construcción de un polígono eólico en el monte Acibal el pasado ocho de mayo, las empresas que lo explotan “no han parado de trabajar”. Así lo denuncia su portavoz, Patricia Gamallo, que junto a otras vecinas y vecinos están haciendo un seguimiento constante de las operaciones que las empresas Norvento, como promotora, y Francisco Gómez, encargada de mover la tierra, siguen ejecutando en los montes de Amil.
Energías renovables
Energías renovables La Xunta maniobra para cambiar la ley tras siete proyectos eólicos paralizados por la justicia
Junto a ellos y ellas, la organización ecologista Adega demanda que el TSXG vigile las acciones del promotor eólico tras la orden de paralización cautelar de las obras de construcción emitida por el propio tribunal y ante la sospecha de su incumplimiento. Los vecinos han podido confirmar que desde el pasado miércoles 8 de mayo, día en que se comunicó el auto de paralización cautelar inmediata, las empresas continuaron la actividad en la zona ofreciendo a los vecinos “versiones contradictorias” sobre su presencia ante la demanda de explicaciones. “Algunos trabajadores dicen que solo están recogiendo, otros que hacen tareas de seguridad y otros confirman que sí que están trabajando”, denuncia Gamallo a esta redacción. En efecto, la propia organización ha difundido vídeos durante esta semana en los que se constata al menos la movilización de maquinaria pesada, un riesgo de primer orden para la conservación del yacimiento arqueológico encontrado y que ha sostenido la paralización por parte de la Justicia. Los vecinos explican que también han podido constatar “la contaminación del antiguo nacimiento del arroyo de Matacabalos con basura generada durante las obras”.
Ante estas sospechas, Adega presentó una denuncia el pasado jueves ante el Seprona y la Policía Autonómica, que alegaron falta de competencias para hacer ejecutable el auto de paralización cautelar inmediata emitido por el alto tribunal mientras el juzgado no les enviase directa y oficialmente una orden expresa. La organización también remitió otra denuncia a la Dirección Xeral de Emerxencias e Interior de la Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes, y se dirigió a la Dirección General de la Guardia Civil del Ministerio de Interior para urgir la intervención inmediata, ante el riesgo de destrucción de bienes arqueológicos de extraordinaria importancia para el interés general de Galicia que se encuentran en el monte Acibal.
Asimismo, el colectivo Amil sen Eólicos y Adega enviaron una comunicación urgente al Tribunal Superior de Xustiza de Galicia para que remitan el auto tanto al Seprona como al Ayuntamiento de Caldas. La plataforma vecinal no descarta la presentación de otra denuncia contra todas las empresas si continúan ejecutando obras del parque en el monte Acibal a pesar de la orden de paralización del tribunal gallego.
Por su parte, la empresa Norvento ha explicado al TSXG en un comunicado que asegura que durante la semana pasada se “llevaron a cabo determinadas acciones para evitar que se produzcan daños a personas, animales o al entorno natural, para que la paralización de las obras se realice en las condiciones necesarias de seguridad y protección ambiental”. Unas acciones que, indica la promotora, no finalizarán hasta el día 20 de mayo.
Las organizaciones demandantes dudan de esta versión de Norvento y advierten que podría tratarse de una excusa para continuar ejecutando las obras de construcción del polígono eólico. Una situación similar a la que ocurrió, recuerdan, en octubre de 2023, cuando la promotora construyó la cimentación de un nuevo aerogenerador en lugar de realizar labores de seguridad, como había asegurado.
Medio rural
A empresa eólica que explota o monte Acibal segue traballando malia a paralización decretada polo TSXG
O colectivo Amil Sen Eólicos denunciou esta semana que, desde que o Tribunal Superior de Xustiza de Galiza (TSXG) decretou nun auto a paralización cautelar das obras para a construción dun polígono eólico no monte Acibal o pasado oito de maio, as empresas que o explotan “non pararon de traballar”. Así o denuncia a súa portavoz, Patricia Gamallo, que xunto a outras veciñas e veciños están a facer un seguimento constante das operacións que as empresas Norvento, como promotora, e Francisco Gómez, encargada de mover a terra, seguen executando nos montes de Amil.
Energías renovables
Enerxías renovables A Xunta manobra para cambiar a lei tras sete proxectos eólicos paralizados pola xustiza
Xunto a eles e elas, a organización ecoloxista Adega demanda que o TSXG vixíe as accións do promotor eólico tras a orde de paralización cautelar das obras de construción emitida polo propio tribunal e ante a sospeita do seu incumprimento. Os veciños puideron confirmar que desde o pasado mércores 8 de maio, día en que se comunicou o auto de paralización cautelar inmediata, as empresas continuaron a actividade na zona ofrecendo aos veciños “versións contraditorias” sobre a súa presenza ante a demanda de explicacións. “Algúns traballadores din que só están a recoller, outros que fan tarefas de seguridade e outros confirman que si que están a traballar”, denuncia Gamallo a esta redacción. En efecto, a propia organización difundiu vídeos durante esta semana nos que se constata polo menos a mobilización de maquinaria pesada, un risco de relevancia para a conservación do xacemento arqueolóxico atopado e que sostivo a paralización por parte da Xustiza. Os veciños explican que tamén puideron constatar “a contaminación do antigo nacemento do regato de Matacabalos con lixo xerado durante as obras”.
Ante estas sospeitas, Adega presentou unha denuncia o pasado xoves ante o Seprona e a Policía Autonómica, que alegaron falta de competencias para facer executable o auto de paralización cautelar inmediata emitido polo alto tribunal mentres o xulgado non lles enviase directa e oficialmente unha orde expresa. A organización tamén remitiu outra denuncia á Dirección Xeral de Emerxencias e Interior da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes, e dirixiuse á Dirección Xeral da Garda Civil do Ministerio de Interior para urxir a intervención inmediata, ante o risco de destrución de bens arqueolóxicos de extraordinaria importancia para o interese xeral de Galiza que se atopan no monte Acibal.
Así mesmo, o colectivo Amil sen Eólicos e Adega enviaron unha comunicación urxente ao Tribunal Superior de Xustiza de Galiza para que remitan o auto tanto ao Seprona como ao Concello de Caldas. A plataforma veciñal non descarta a presentación doutra denuncia contra todas as empresas se continúan executando obras do parque no monte Acibal a pesar da orde de paralización do tribunal galego.
Pola súa banda, a empresa Norvento explicou ao TSXG nun comunicado que asegura que durante a semana pasada se “levaron a cabo determinadas accións para evitar que se produzan danos a persoas, animais ou á contorna natural, para que a paralización das obras se realice nas condicións necesarias de seguridade e protección ambiental”. Unhas accións que, indica a promotora, non finalizarán até o día 20 de maio.