Manel Domingo

Artículos

Corrupción
Operació Flotador: 24 milions malbaratats a Sagunt que es quedaran sense investigar

La jutgessa reconeix “indicis de criminalitat” en la causa que envolta la creació de l’empresa mixta Aigües de Sagunt, però ha decidit arxivar-la degut a la falta de part acusatòria

Corrupción
Operación Flotador: 24 millones malgastados en Sagunto que se quedarán sin investigar

La jueza reconoce “indicios de criminalidad” en la causa que envuelve la creación de la empresa mixta Aigües de Sagunt, pero ha decidido archivarla debido a la falta de parte acusatoria.

Desahucios
Desahucian a una mujer y a su hija tras una falsa suspensión de la orden judicial

El desahucio había sido suspendido debido a la presión vecinal y se había comunicado el cierre del acta de expulsión, pero tres días más tarde ha sido ejecutado sin una nueva notificación judicial que lo ampare.

Derecho a la vivienda
Desnonen una dona i la seua filla després d'una suspensió en fals de l'ordre judicial
El desnonament havia sigut suspés degut a la pressió veïnal, però tres dies més tard ha sigut executat sense una nova notificació judicial que l'empare.
Medio ambiente
Improvisar el litoral a colp de temporal

La borrasca Gloria ha generat destroses al seu pas que seran reparades amb inversions milionàries condenades a desaparéixer. Malgrat tot, es presenta com una oportunitat per a repensar el territori adaptant-lo al nou escenari de canvi climàtic

Medio ambiente
Improvisar el litoral a golpe de temporal

La borrasca Gloria ha generado destrozos a su paso que serán reparados con inversiones millonarias condenadas a desaparecer. A pesar de todo, se presenta como una oportunidad para repensar el territorio adaptándolo al nuevo escenario de cambio climático. 

Plurilingüismo
Una llengua per a governar-los a tots
El mínim d’un 25% d’estudis en valencià previst en la Llei de Plurilingüisme ha despertat les alarmes entre els qui ho veuen com una amenaça al castellà, una tesi a la qual s’han sumat els partits de la dreta.
Plurilingüismo
Una lengua para gobernarlos a todos

El mínimo de un 25% de estudios en valenciano previsto en la Ley de Plurilingüismo ha despertado las alarmas entre quienes lo ven como una amenaza al castellano, una tesis a la cual se han sumado los partidos de la derecha.

Medio ambiente
“El concepto occidental excluye otras formas de progreso”
Entrevistamos al periodista peruano Joseph Zárate que presenta ‘Guerras del interior’, una recopilación de crónicas sobre conflictos medioambientales.
Valencia
El frágil equilibrio de las Fallas
La precariedad que asola a los cerca de 500 artistas falleros que dan vida a la fiesta valenciana amenaza a una de las festividades más importantes de península.
Precariedad laboral
El fràgil equilibri de les falles

La precarietat que assola els prop de 500 artistes fallers que donen vida a la festa valenciana amenaça una de les festivitats més importants de península.

Economía social y solidaria
El Mercat Social comença a caminar
VV.AA.
Este cap de setmana s'ha celebrat la III Trobada cap al Mercat Social del País València en Almedíjar, l'Alt Palancia, a on s'han assentat les bases del projecte.
Militarismo
La banca armada financia el 90% de la Generalitat
El 95% del deute de la Generalitat Valenciana i el 88,70% de les seues operacions en 2017 són de bancs que formen part de la indústria de la guerra.
9 d'octubre
La ultradreta carrega contra periodistes durant el 9 d’Octubre
La Unió de Periodistes ha emés un comunicat a on “lamenta i rebutja l’actitud incívica” que van patir alguns periodistes per part de l’extrema dreta.
Derecho al agua
Las turbias aguas del País Valencià
Un bien esencial para la vida se ha sido convertido en un lucrativo negocio que genera beneficios millonarios entre un pequeño puñado de empresas.
Derecho al agua
Les aigües tèrboles del País Valencià
Un bé essèncial per a la vida s’ha sigut convertit en un lucratiu negoci que genera beneficis milionaris en un xicotet grapat d’empreses.
Censura
Censura El caso de Altsasu hace controvertida la obra de Elías Taño
El ilustrador y diseñador Elías Taño ha visto cómo dos de sus murales alusivos al caso Alsatsu han sido borrados o mutilados recientemente en València y Sagunt.
Paterna
Aigües de Paterna estuvo en un local de Nuria Campos
La actual concejal de Infraestructuras es trabajadora en excedencia de la empresa mixta Aigües de Paterna. Accedió poco después de su creación en 2006.
Paterna
La comparsa de empresas en torno a Juan Vicente Díez
Entre algunos de los socios de la comparsa Almogàvers existe una red de empresas conectadas entre sí que se han beneficiado de contratos con el consistorio.
Derecho al agua
Riba-roja contra la privatización del agua
En Riba-roja ha acabado el contrato con Aquagest y ahora piden la remunicipalización del servicio.
Derecho al agua
Los tratos con Agbar de un juez del Supremo
Joaquín Huelín participó en un convenio entre Agbar y el CGPJ entre 2012 y 2015 para formar sobre derecho de aguas.
Derecho al agua
Paterna acuerda garantizar el derecho al agua
La Mesa del Agua llega a un acuerdo para crear un fondo de rescate para las familias e impulsar un movimiento para que se legisle a nivel autonómico.
Derecho al agua
Paterna defensa l'accés al mínim vital d'aigua
La mesa de l’aigua acorda crear un fons destinat a famílies i es proposa impulsar un moviment perquè es legisle a nivell autonòmic.
Universidad
Les estudiants en defensa dels associats
Després de 3 mesos de vaga indefinida a la UV, treballadors i administració continuen sense arribar a un acord.
Derecho al agua
Paterna estrena la Mesa de l’Aigua
Ingenieria Sin Fronteras assegura que la privatització del servici comporta un 22% de sobrecostos.
Teatro
Un teatre per a marcar la diferència
Les 7 diferències és la nova obra d'El Pont Flotant dirigida al públic familiar que explora la diversitat humana en clau d’humor.
Universidad
Estudiants de Telecomunicacions de la UPV reclamen recuperacions
Fa tres anys que exigixen el sistema de segones convocatòries que existix a la resta de carreres. Són una excepció dins la universitat al no comptar amb recuperacions en la majoria d’assignatures.
Universidad
Comença la vaga d’associats en la UPV
El professorat exigix la dignificació d’una figura laboral que hui en dia és una via de precarització del col·lectiu.
Universidad
El PDI associat porta el conflicte laboral al Congrés
Representants de les plataformes de professorat associat de diverses universitats espanyoles es reunixen este dimecres amb els grups parlamentaris.
Universidad
La protesta estudiantil força la negociació entre la UV i els professors en vaga
Quasi un centenar d'estudiants es concentraren en el rectorat de la Universitat de València per la "situació insostenible" derivada de la vaga del professorat associat

Fotos