Medio rural
“Cottagecore” ou romantizar a vida no rural

Baixo o nome de “cottagecore” ou “slow-living”, as redes sociais énchense con imaxes dun rural bucólico que se afasta dunha visión real e crítica do que supón vivir nas zonas non urbanas.
Paisaxe
Imaxe de Josep Monter en Pixabay
28 ago 2021 08:58

O vídeo empeza cando a moza se esperta e abre a fiestra do seu cuarto. Fóra, podemos distinguir un campo verdísimo baixo un ceo limpo, despexado. Non hai ningún edificio e o único que se escoita é o son das aves que voan na inmensidade.

Nos quince minutos que dura o vídeo, vemos un resumo do día a día da moza, do seu “estilo de vida”. Logo de deixar entrar a luz do Sol á súa casa, acompañámola até á horta e, desde a nosa pantalla,  miramola tomar con delicadeza uns cantos pementos e tomates e metelos logo na súa cesta. De alí vai onde as galiñas e colle un par de ovos. Xa na súa casa, sen presa, a moza prepara o seu almorzo coa colleita. Mostra unha imaxe do resultado, que adorna cunha flor silvestre.

No tempo restante, podemos observala acariciar animais, pasear por prados inmensos cheos de margaridas, sentar e debuxar, merendar e finalizar o seu día cunha cunca de café entre as mans, de novo, desfrutando da paisaxe diante da fiestra.

Todo o contido audiovisual que produce a moza é acompañado por unha voz en off que narra o que fai e fala da súa experiencia logo de tomar a decisión de vivir afastada das cidades, das dinámicas do capital, da exixencia da produtividade. Sedúcennos coas imaxes e logo, coas súas palabras, exhórtanos a mudar de vida, de deixar a cidades e de rehabitar o rural.

Buracos na paisaxe

Cando a moza, a auto-denominada fada da cabana, fala de que na súa aldea viven menos de 500 persoas, a xente adoita preguntarlle nos comentarios se non se sente soa. A iso, ela responde que desde que chegou a vivir nesa pequena casa no medio do campo, aprendeu a diferencia entre sentirse soa e vivir senlleira. Fala dun proceso de auto-descubrimento; se decatou da importancia de aprender a estar cunha mesma. Sen lle  dar importancia, di que ás veces ten días difíciles

Así mesmo, cando a xente lle pregunta se non é un problema non ter internet na súa casa, ela responde que non. Que é unha bendición estar desconectada da vida virtual e que , cando precisa facer uso da rede, vai até a vila.

Cheguei aos vídeos na procura de escoitar experiencias doutra xente que, coma min, viviran toda a súa vida nunha cidade e logo mudaran ao rural. O contido desta fada da cabana é tan fermoso que, logo de ver varios vídeos, sorprendinme a min mesma pensando: “Gustaríame vivir coma ela, nunha casa vella, no rural”. Logo mirei ao meu redor. Mirei a casa vella, o chan e o teito de madeira. Mais tamén os pequenos buracos entre pedras na parede e as marcas da auga e humidade ocasionadas polas pingueiras que aparecen no inverno. A través das fiestras, vin os montes verdes baixo o ceo sen contaminación. Mais o mirei a través dos cristais que son tan delgados que non logran deter ó frío no inverno. Tamén a través da fiestra puiden ver a miña horta seca que abandonei pronto por non ter tempo, ánimo nin coñecemento suficiente para atendela como é debido.

Penso que eu tamén vivo nunha aldea de menos de 400 habitantes. Mais, en lugar de pensalo coma unha fortuna, lembro a soidade que supón pasar os días dentro da casa, sen ninguén con quen falar dos meus intereses. Penso na inxustiza e vulneración ao que estamos expostos pola deficiencia do sistema de transporte. Cando penso no alto prezo do internet, teño que lembrar que aínda son afortunada e que son varias as aldeas de Galicia que non teñen nin sequera a recepción suficiente como para poder facer unha chamada telefónica desde a súa casa e que, para poder comunicarse con alguén, deben saír á rúa e camiñar co móbil en alto, na procura dunha liña de sinal.

Penso nas camiñadas dunha hora que fago cada vez que preciso saír da aldea.

Logo de ver un par de vídeos, pensei que, seguramente, algo estaba mal comigo. Que era culpa miña non saber apreciar -como si que o fai a moza- o que teño. Que só facía falta de ver ao meu redor. Teño as árbores, a terra, o seus froitos, os animais, unha cabana. Coma ela. Debía sentirme ditosa.

Cara a unha representación máis fiel

Podería mostrarvos o río, os patos que nadan na súa superficie; describirvos o aroma das árbores e o alivio que brinda a súa sombra nos días máis abrasadores do verán. Pero non podo, non teño tempo de sentarme a tratar de traducilo en palabras. Non teño tempo, hai que correr, malia os pés cansados, para non perder o bus.

Imaxino que o cottagecore e o slow-living, nun principio, naceu coma algo contracultural. Un estilo de vida rexido baixo ideais anticapitalistas e con consciencia ecolóxica. Unha proposta, unha outra maneira posible de habitar o mundo.

E ese outro xeito existe. E é importante falar desas alternativas, ler sobre as experiencias doutras persoas que nos falan de que outro futuro é posible, que non estamos condenados a vivir baixo o xugo do capital. Mais a romantización da vida rural fai que deixemos de mirar certas cousas. Invisibiliza cuestións de inxustiza e ausencia de dereitos e bens de primeira necesidade. Fai que perdamos a perspectiva, que cremos unha falsa idea de certos espazos e que cubramos a experiencia da xente que viven neses lugares con construcións de discursos e estéticas ficcionalizadas que só serven para compracernos e facernos soñar desde o outro lado dunha pantalla. Ademais, corremos o risco de cruzar a pequena liña que nos leva a romantizar a precariedade que tamén habita nas zonas rurais.

A outra cousa que estes vídeos etiquetados como estilo de vida cottagecore oculta é a realidade material que se precisa para deixar o teu traballo, ir vivir á aldea e sobrevivir -coa calidade de vida que mostran as persoas dos vídeos- vendendo produtos artesanais na feira do domingo da túa vila. Mesmo a escritora feminista Sara Ahmed, cando falaba da súa experiencia abandonando o seu traballo na universidade e indo a vivir nunha aldea inglesa, recoñecía que iso só puido facelo polo seu renome a nivel mundial e o privilexio educativo que lle permitía vivir de dar conferencias ou escribir artigos e libros.

Cando as miñas amizades que viven en grandes cidades me visitan, adoitan dicirme que é un privilexio vivir no lugar en que vivo. E quizabes o é desde certa perspectiva. Pero, desafortunadamente, non se pode vivir só da tranquilidade da paisaxe e da calidade do aire. Crear contos protagonizados por fadas que viven en cabanas tira sombra aos problemas que temos para acceder a necesidades básicas. Romantizar é tamén negar que hai cousas que exceden a nosa responsabilidade, que a vulneración de dereitos é un asunto serio que debe de tratarse coa debida importancia e non lle dar a volta con retórica que maquilla a carencia e chama vida sinxela á vida austera.

O medio rural é moito máis complexo. Habitalo é unha experiencia fermosa. Mais, como sucede con todas as cousas, tamén ten outros ángulos que rompen a ilusión unidimensional. Vivir no campo tamén é experimentar a carencia. E é importante mostrala. Falar de ela. É o primeiro paso para mudala.

Sobre este blog
Espazo literario adicado a difundir a idea de que outros estilos de vida son posibles. Un repertorio que busca dignificar as experiencias e os coñecementos que existen nas zonas rurais a través da observación, reflexión e narración da vida social e cultural dunha aldea galega.
Ver todas las entradas
Informar de un error
Es necesario tener cuenta y acceder a ella para poder hacer envíos. Regístrate. Entra en tu cuenta.

Relacionadas

Literatura
Día das Letras Galegas As poetas queer ante Luísa Villalta: “A poesía é unha ferramenta para poder cambiar o espazo que habitamos”
Afra Torrado, Cinthia Romero e Lara Boubeta, tres poetas disidentes galegas, xúntanse para reflexionar sobre o seu vínculo coa poesía, a importancia de referentes na literatura e a implicación que ten o Día das Letras Galegas.
Ocupación israelí
Ocupación israelí Estudiantes de Santiago de Compostela arrancan la primera acampada gallega en solidaridad con Palestina
Varias docenas de alumnos y alumnas universitarias se concentran desde el martes en la Facultade de Historia de la USC en la capital gallega para protestar contra el genocidio cometido por el Estado israelí.
Energías renovables
Renovables La empresa eólica que explota el monte Acibal sigue trabajando pese a la paralización decretada por el TSXG
La plataforma Amil sen Eólicos y la organización ecologista Adega demandan al Tribunal Superior que disponga fuerzas de seguridad pública en la zona para verificar qué tipo de tareas se están realizando y si cumplen con el auto de paralización.
Boaterra
29/8/2021 9:57

Entendo o que dis, pero vivir no rural coas súas carencias e as súas loitas diarias (por dereitos e servizos básicos) segue sendo máis atractivo ca vivir nunha cidade, no rural séguese na roda do capitalismo, pero as voltas danse diferente e atopas máis grietas ao sistema onde respirar, grazas!

0
0
Sobre este blog
Espazo literario adicado a difundir a idea de que outros estilos de vida son posibles. Un repertorio que busca dignificar as experiencias e os coñecementos que existen nas zonas rurais a través da observación, reflexión e narración da vida social e cultural dunha aldea galega.
Ver todas las entradas
Movimiento BDS
Palestina La Universidad Autónoma de Barcelona y la ciencia europea al servicio de Israel
Una investigación destapa los lazos entre la universidad catalana y el entramado universitario israelí, así como sus vínculos con tecnologías armamentísticas.
Migración
Migraciones Patera vacía: navegando en la necropolítica migratoria
Seguimos a un grupo de gente que se resiste a aceptar el designio de la suerte y del azar que hace que haya víctimas o supervivientes de manera injustamente aleatoria.
Periodismo
Jesús Cintora “Nunca había estado tanto tiempo fuera de la televisión o la radio... no sé por qué será”
El expresentador de Las mañanas de Cuatro publica ‘El precio de la verdad’ (Editorial B, 2024), un ensayo sobre el estado actual del periodismo español.
Contigo empezó todo
El Salto libros El Salto lanza su propia línea editorial con un libro sobre la otra historia de España
El Salto Libros se estrena con el volumen ‘Contigo empezó todo’, del periodista Eduardo Pérez, otra visión de la historia de España a través de 30 episodios olvidados. Suscríbete y te lo enviamos gratis.
Que no te lo cuenten
Que no te lo cuenten De infiltrados y organizaciones humanitarias
VV.AA.
Destacamos un nuevo caso de agentes policiales infiltrados en movimientos sociales y recordamos que Israel ya lleva 8 ataques a entidades de ayuda humanitaria
La vida y ya
La vida y ya Acampadas
Alguien anuncia el comienzo del taller y se acerca un montón de gente. Practican cómo resistir de forma activa y no violenta ante la policía.
Gobierno de coalición
Gobierno de coalición Sumar pisa el acelerador y se anima al choque con Sánchez
En el grupo parlamentario están decididos a aprovechar la crisis de los “días de reflexión” para marcar perfil propio y recobrar iniciativa con medidas de agenda “social y democratizadora”.

Últimas

Cómic
Cómic ‘Grandville’, de ucronías antropomórficas y viñetas ‘steampunk’ victorianas
‘Grandville’, el cómic creado por Bryan Talbot, situó París en una realidad alternativa donde es la ciudad más grande de un mundo poblado por animales, y advirtió del riesgo de creer que los horrores pasados no se repetirán.
Que no te lo cuenten
Que no te lo cuenten De infiltrados y organizaciones humanitarias
VV.AA.
Destacamos un nuevo caso de agentes policiales infiltrados en movimientos sociales y recordamos que Israel ya lleva 8 ataques a entidades de ayuda humanitaria
Opinión
Geopolítica El efecto mariposa en la geopolítica de nuestro tiempo
El planeta se encuentra inmerso en cuatro encrucijadas, cada una de las cuales por sí misma, tiene la potencia para dislocar el mundo que conocimos.
Más noticias
LGTBIfobia
Lesbicidio Cientos de personas en vigilia ante la embajada argentina: “Fue lesbicidio”
Una vigilia en el centro de Madrid señala la responsabilidad del gobierno de Milei en el asesinato de tres mujeres lesbianas en Buenos Aires que fueron quemadas vivas el pasado 6 de mayo: “Es el responsable”.
Formación El Salto
Formación El Salto Fotoperiodismo y movimientos sociales: una mirada a las luchas desde abajo a través de un objetivo
La Escuela de Periodismo Crítico de El Salto ofrece su primer curso presencial, en el que abordaremos, de la mano de nuestros fotógrafos, cómo plasmar a través de la imagen movilizaciones y resistencias.
Palestina
Acampadas pro palestinas La acampada de la Universitat de València cambia de estrategia
La asamblea anuncia que levanta la ocupación permanente de un espacio del campus y que seguirán realizando acciones de protesta.
Movimientos sociales
Opinión Garanticemos la autonomía de los movimientos
Hay que establecer unas relaciones sanas de respeto mutuo y de no injerencia con los partidos y sindicatos que postulan un cambio social profundo

Recomendadas

Migración
Migración y Asilo La Europa Fortaleza ya está en marcha en Líbano
Líbano devuelve 200 refugiados a Siria en el primer retorno supuestamente voluntario desde que Von der Leyen anunciara el pacto anti-inmigración con Beirut.
Entrevista La Poderío
Cristina Consuegra “La cultura es aquello que te posiciona contra la barbarie”
A Cristina Consuegra es difícil encajarla en una cosa. Consuegra es un torbellino de colores que lo lleva to' palante. Lo mismo organiza un festival de cine de índole nacional en los barrios, que la escuchas en la radio, por citar algo. Consuegra es mucha Cristina y Cristina es demasiada Consuegra.
LGTBIAQ+
Lesbofobia El triple lesbicidio en Argentina evidencia el impacto de los discursos de odio
La escasa repercusión mediática de un brutal feminicidio de tres mujeres lesbianas en una pensión de Buenos Aires alerta sobre la normalización de los discursos estigmatizantes.